Innowacje
Innowacja pedagogiczna PLAYGROUND CLASSROOM
Realizowana przez p. Adrianę Mering, skierowana jest do uczniów klas 4.
Celem innowacji jest rozwijanie kompetencji językowych poprzez zabawę. Dzieci najlepiej przyswajają język i przełamują swoje bariery przed mówieniem, gdy mają silną motywację wewnętrzną, uczą się poprzez działanie, angażują wiele zmysłów i emocji, a atmosfera w klasie jest przyjazna. Wykorzystanie gier, quizów i zabaw wymagających ruchu, współpracy, komunikacji, piosenek i rymowanek, odgrywanie scenek tworzy dla uczniów środowisko, w którym chcą i potrzebują używać języka angielskiego jako narzędzia niezbędnego do udziału w zabawie.
Innowacja Savoir vivre.
Realizowana w klasie 2a przez p. Teresę Jaworską-Rudy.
Głównym celem innowacji jest wyrabianie nawyku stosowania form grzecznościowych, uświadomienie, że ich stosowanie daje dobre świadectwo o człowieku, doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się przy stole, a także wdrażanie do dbania o własny wygląd i odpowiedniego dobierania stroju do okoliczności.
Real English in real situations - klasa 2c / My imaginative Island klasa 5b
Autorzy i realizatorzy innowacji:
mgr Renata Zajdel- nauczyciel języka angielskiego oraz edukacji wczesnoszkolnej
mgr Małgorzata Krajewska- Rigall- nauczyciel języka angielskiego
Głównym celem innowacji jest wykorzystanie w procesie edukacyjnym zintegrowanych narzędzi nauczania opartych na wspólnym rozwiązywaniu problemów, nowych form motywowania młodych uczniów w celu rozwijania ich pasji do samodzielnego uczenia się. Chcemy prowadzić młodego ucznia przez proces przyswajania materiału programowego w taki sposób, by zaangażować go i zachęcić do przejęcia inicjatywy poznawczej poprzez rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia, samodzielnego poszukiwania pomysłów na zdobycie wiedzy.
Innowacja Sztuka emocji
Innowacja realizowana w roku szkolnym 2024/2025 przez p. Grażynę Diak w klasie VIa.
Celem innowacji jest kształtowanie osobowości i wspieranie rozwoju, rozładowywanie trudnych emocji, a także wyzwalanie pozytywnych. Dzięki realizacji innowacji uczniowie będą doskonali sposób adekwatnego reagowania ucznia na różne sytuacje emocjonalne, z jakimi spotyka się młodzież na co dzień. Dzięki realizacji innowacji uczniowie zapoznają się z akceptowanymi społecznie sposobami rozwiązywania problemów i konfliktów oraz wartościami moralnymi, które powinny być drogowskazem w życiu każdego człowieka.
Bajkowy świat emocji - bajkoterapia
Innowacja prowadzona przez p. Danutę Wałdowską-Bajer w klasie I c w roku szkolnym 2024/2025.
Ma na celu wspieranie dzieci w nauce rozpoznawania i wyrażania emocji. Uczniowie mogą nauczyć się, jak radzić sobie z trudnymi uczuciami, jak wyrażać radość, smutek, złość, strach i zaufanie oraz uczyć się, jak budować relacje oparte na zrozumieniu i empatii. Poprzez zabawy, rozmowy i codzienne doświadczenia, dzieci będą mogły rozwijać inteligencję emocjonalną, która jest niezbędna do szczęśliwego i spełnionego życia.
Życie codzienne i kultura w starożytności i średniowieczu.
Innowacja pedagogiczna realizowana w klasach V przez p. Justynę Piątek w roku szkolnym 2024/2025.
Cel innowacji: wykorzystanie naturalnej ciekawości uczniów, zwiększenie aktywności uczniów, dążenie do samodzielności uczniów w zdobywaniu informacji i ich wykorzystywaniu, wzrost u uczniów poczucia odpowiedzialności za własny proces dydaktyczny
Uczniowie poznają i rozszerzają tematy związane z życiem codziennym ludzi w epoce starożytności i średniowiecza poprzez tworzenie projektów, makiet, filmów, prezentacji na żywo i multimedialnych.
Uczymy się współpracy i samodzielności
Innowacja pedagogiczna realizowana przez p. Wiesławę Wódz w klasie 3b w roku szkolnym 2024/2025.
Innowacja powstała w wyniku refleksji nad wychowaniem w duchu wartości, a jej realizacja wynika z potrzeby kształtowania postawy odpowiedzialności oraz kształtowania umiejętności współpracy. Umiejętność współpracy i postawa odpowiedzialności są ważnymi elementami wychowania dziecka, znacząco bowiem wpływają na jakość życia dorosłego.
W trakcie zajęć uczniowie klasy 3 b uczą się pracy w grupach, co uświadamia im, że sukces całej grupy zależy od odpowiedzialności każdego z członków grupy, że współpraca rządzi się zasadą wzajemnego szacunku, że czasami trzeba kierować, a czasami trzeba się podporządkować.
Innowacja pedagogiczna Sensoplastyka w zerówce
Realizowana w grupie 0B przez p. Honoratę Źrebiec.
W sensoplastyce wykorzystuje się do pracy bezpieczne produkty spożywcze, naturalne barwniki i aromaty. Podczas zajęć dzieci nie korzystają z fartuszków ochronnych i stolików. Zajęcia mają na celu stymulowanie zmysłów, poprawa zdolności koncentracji i skupienia uwagi.
Innowacja Kraina sztuki
Realizowana jest w klasie 3c przez p. Mariolę Rekowską w roku szkolnym 2024/2025.
Innowacja ma na celu wprowadzenia dzieci w świat sztuki, poznania przez nich otaczającego świata wszystkimi zmysłami, pobudzania u nich wyobraźni i wrażliwości na piękno oraz poszerzenia wiedzy o sztuce i jej historii. Innowacja ma sprawić, że uczniowie staną się wrażliwszymi i dojrzalszymi odbiorcami sztuki, rozwiną swoje talenty plastyczne, pogłębią wiedzę z zakresu plastyki i historii sztuki, rozwiną kreatywność i otwartość na nowe wyzwania, włączą doświadczenia związane ze sztuką w całokształt swego życia.
Ortograficzne portfolio
Innowacja realizowana w klasie IIb pod kierunkiem p. Agnieszki Grzanki. Celem jej jest poznanie nowych zasad ortograficznych i utrwalanie ich w ciekawy i interesujący sposób.
W ramach innowacji uczniowie wykonują różnorodne ćwiczenia ortograficzne, zawarte w dodatkowych kartach pracy i tworzą z nich tzw. osobiste teczki Ucznia. Karty pracy tworzące Ortograficzne portfolio są uporządkowanym materiałem do utrwalania zasad ortograficznych. Dzięki nim dzieci wykonują różne ćwiczenia, rozwijają czujność ortograficzną, wzbogacają zasób słownictwa, stosują poznane zasady w pracach pisemnych i dyktandach. Ogromną popularnością cieszą się gry i zabawy ortograficzne oraz zadania wykonywane przez uczniów na tablicy multimedialnej. Wszystkie ćwiczenia mają ogromny wpływ na umiejętne zastosowanie zasad ortograficznych w praktyce.
"Lets do it. Lets learn it”
Innowacja metodyczna z języka angielskiego realizowana w roku szkolnym 2023/2024 przez p. Adrianę Mering w klasie IV a. Jej celem jest zaangażowanie uczniów w gry, zabawy, śpiewanie piosenek i wykonywanie kreatywnych projektów. Skupiając się na tych aktywnościach pobudzających zmysły, emocje i wyobraźnię, uczniowie będą rozbudowywać zasób słownictwa i wzmacniać sprawności językowe: słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie.
"Podróże śladami naszej historii”
Innowacja realizowana w roku szkolnym 2023/2024 w klasie II b przez p. Wiesławę Wódz. Głównym celem innowacji jest uświadomienie uczniom, jak ważna jest historia i jak ważny wpływ ma ona na teraźniejszość, ponieważ uczy nas życia. Poznając losy bohaterów sprzed lat, dzieci mają okazję zastanowić się, jak warto w życiu postępować. Uczniowie dowiedzą się, dla jakich idei ludzie poświęcali życie lub zdrowie. Nasza tradycja, kultura, historia, obyczaje, tożsamość narodowa są pewnym gwarantem zachowania człowieczeństwa. Badając przeszłość uczniowie mogą dowiedzieć się, co zrobić, by uniknąć wojen, zła i zniszczenia.
„Język angielski na co dzień”
Innowacja realizowana w roku szkolnym 2023/2024 w klasie III a przez p. Martę Bieluch. Celem jest stworzenie uczniom możliwości nauki języka angielskiego w sposób łatwo przyswajalny i przyjemny. Poprzez nabycie biegłości w języku młodzi ludzie mogą z większą łatwością osiągać sukcesy. Podnoszenie swoich kompetencji językowych pomoże w wyrównaniu szans edukacyjnych.
Założeniem innowacji jest podniesienie poziomu znajomości języka angielskiego, osiągnięcia płynności w posługiwaniu się językiem nowożytnym, poprzez nacisk na poszerzanie zasobu słownictwa, struktur gramatycznych oraz umiejętności tworzenia swobodnych wypowiedzi.
„Kreatywne dzieciaki”
Innowacja realizowana w roku szkolnym 2023/2024 przez p. Mariolę Kuklińską-Żaczek. Adresatami są uczniowie klasy III b. Celem tych zajęć jest rozwijanie wyobraźni, wrażliwości estetycznej dzieci, wyzwalanie ekspresji twórczej oraz kreatywności. Na zajęciach uczniowie będą odkrywać przyjemność tworzenia i cieszyć się z uzyskanych efektów. Będzie to też okazja do poznania różnych technik plastycznych.
„Dziecięce emocje w książce i filmie”.
Innowacja realizowana w roku szkolnym 2023/2024 w klasach IV przez panie Annę Berlińską-Witek i Dorotę Maśloną.
Podczas zajęć uczniowie zapoznawani są z baśniami oraz krótkimi filmami animowanymi. Z każdym miesiącem związana jest inna emocja i inny kolor. W trakcie zajęć pracujemy m. in. metodą leporello.
Celem innowacji jest stwarzanie możliwości do własnych wypowiedzi za pomocą różnorodnych środków artystycznych, literackich, kształtowanie umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej, rozwijanie słownictwa określającego różne stany emocjonalne i uczuciowe, kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji, poszerzanie umiejętności nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z innymi.
„Ciekawi świata - kulturowa podróż po globie”
Innowacja będzie realizowana przez panie Dorotę Szczęśniak i Justynę Piątek z grupą uczniów uczęszczających do świetlicy w terminie od października 2023 - marca 2024. Celem innowacji jest przybliżenie uczniom informacji o różnorodnych kulturach i tradycjach oraz ukazanie świata jako zbioru różnorodnych przekonań, sposobu zachowania i wierzeń. Innowacja jest skierowana na zwiększanie zainteresowania podróżami, motywowanie do nauki języków obcych oraz wzrostu poziomu tolerancji. W ramach realizacji, uczniowie będą wykonywać 6 zadań z zakresu Azji, Afryki, Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Europy, Australii.
„Kolorowa muzyka - czyli przybij rurkę”
Innowacja realizowana przez p. Teresę Jaworską-Rudy w roku szkolnym 2023/2024. odbiorcami są uczniowie klasy I a. Innowacja ma na celu doskonalenie podstawowych elementów muzyki oraz stymulowanie wszechstronnego rozwoju, wrażliwości estetycznej i działalności artystycznej.
„Ciekawy świat opowieści”
Innowacja realizowana przez p. Grażynę Diak w roku szkolnym 2023/2024. Odbiorcami są uczniowie klasy V a. Innowacja ma służyć inspirowaniu ucznia do bycia kreatywnym, do tworzenia własnych, ciekawych tekstów. Uczniowie poprzez zabawę i różnorodne ćwiczenia będą rozwijali swoje umiejętności pisarskie, bogacili słownictwo, uczyli się w sposób twórczy i nietypowy rozwiązywać problemy, co pozwoli im sprawniej odnajdywać się w różnych sytuacjach edukacyjnych.
Głównym celem jest rozwijanie kreatywności uczniów poprzez tworzenie własnych, poprawnych ortograficznie, krótkich tekstów literackich.
„Matematyka na co dzień”
Innowacja realizowana w roku szkolnym 2023/2024 przez p. Aleksandrę Wolską.
Adresatami są uczniowie klasy V b. Celem innowacji jest pokazanie związku matematyki z życiem codziennym i dostrzeganie zależności matematycznych w otaczającym nas świecie. Uczniowie utrwalą poznane pojęcia i umiejętności matematyczne, rozwiną umiejętność logicznego myślenia i myślenia ekonomicznego. Rozwiną sprawność rachunkową, umiejętność szacowania i zaokrąglania wyników.
„Crazy English”
Klasa IV b w roku szkolnym realizuje innowację obejmującą zabawy i gry językowe rozwijające umiejętności komunikacji i doskonalące gramatykę języka angielskiego. Koordynatorem jest p. Małgorzata Krajewską-Rigall. Na zajęciach uczniowie będą poprzez gry doskonalić umiejętność mówienia w języku obcym, utrwalą znajomość słownictwa i struktur gramatycznych. Dodatkowo nauczą się pracy w zespole, wykonując wspólnie projekty rozwijające ich umiejętności językowe.
„W ciemnym lesie”
Innowacja realizowana w roku szkolnym 2023/2024 przez p. Orianę Bałuczyńską w klasie II a. Podejmuje problem niepełnosprawności. Ma na celu uwrażliwienie uczniów na potrzeby innych, w szczególności osoby z niepełnosprawnościami, zrozumienie ich problemów i potrzeb. Pokazanie, że osoba niepełnosprawna absolutnie nie jest gorsza ani inna. Głównym celem i założeniem jest akceptacja osób niepełnosprawnych w otoczeniu, a idąc dalej tym krokiem integracja i nawiązywanie przyjaźni z osobami z niepełnosprawnością.
„Zajęcia umuzykalniające”
Realizowane w roku szkolnym 2023/2024 w klasach VI przez p. Elżbietę Stec. Stanowią uzupełnienie lekcji muzyki i uatrakcyjniają naukę szkolną.
Zajęcia dają możliwość rozwijania zainteresowań i uzdolnień, jak również uświadomienia dotąd nieodkrytych predyspozycji i umiejętności o charakterze scenicznym, a nawet aktorskim.
Dzięki edukacji muzyczno - wokalnej uczniowie poznają zasady muzyki, style muzyczne, kształcą słuch i wrażliwość muzyczną, poczucie rytmu, uczą się interpretacji tekstu oraz wyrabiają w sobie gust muzyczny.
Zajęcia tego typu są również doskonałą szansą na osiągnięcie rezultatów wychowawczych z uczniami, którzy są wycofani i nieśmiali albo takimi, którzy są nadpobudliwi i mają problemy z akceptacją w grupie rówieśniczej.
Innowacja pedagogiczna „Z ortografią można się zaprzyjaźnić”
Innowacja była realizowana podczas zajęć dodatkowych - koło ortograficzne, w ter-minie od 9.02.2023r. do 1.06.2023r. w klasie IV a przez Grażynę Diak. Miała na celu poprawę stanu ortograficznego wśród uczniów. Co tydzień uczniowie poznawali kolejne zasady ortograficzne i utrwalali pisownię wyrazów (z wykorzystaniem gier dydaktycznych, zabaw edukacyjnych) i zajęć plastycznych kształcących spostrzegawczość i pamięć wzrokową, rozwiązywali krzyżówki, wypełniali karty pracy przygotowane przez nauczyciela, korzystali z zasobów gier komputerowych.
Poprzez zajęcia zrealizowano następujące cele:
- Doskonalenie umiejętności poprawnej pisowni.
- Wzbogacanie słownictwa z uwzględnieniem sposobu zapisania ortogramów.
- Poznanie i utrwalanie podstawowych zasad i reguł ortograficznych poprzez naukę i zabawę.
- Kształtowanie spostrzegawczości ortograficznej oraz pamięci słuchowej i wzroko-wej.
- Rozwijanie umiejętności analizowania trudności ortograficznych.
- Doskonalenie sprawności samodzielnego rozwiązywania problemów ortograficz-nych w sposób twórczy.
- Wyzwalanie w uczniach pozytywnej motywacji do nauki ortografii i wyrażanie zadowolenia ze swojej pracy.
- Opanowanie reguł ortograficznych i właściwe ich stosowanie.
Zajęcia okazały się atrakcyjne, a uczniowie z dużym zaangażowaniem w nich uczest-niczyli. Chętnie rywalizowali ze sobą, zauważyli, że systematyczna praca i pokony-wanie trudności przynosi pozytywne rezultaty.
"Nietypowo, ale topowo"
W roku szkolnym 2022/2023 realizujemy w naszej szkole innowację pedagogiczną "Nietypowo, ale topowo". Innowacja realizowana jest w klasie 3b. Koordynatorem jest pani Agnieszka Grzanka. Głównym celem jest rozwijanie kompetencji kluczowych poprzez udział uczniów w nietypowych dniach w kalendarzu (np. Dzień Kropki, Dzień Zwierząt, Dzień Życzliwości itp.)
Nietypowe szkolne dni, bez tradycyjnego podręcznika, stają się również okazją do zwrócenia uwagi na sprawy ważne. Nauczyciel ma możliwość kształtowania u uczniów postaw prozdrowotnych, proekologicznych i prospołecznych.
Lets talk in English-Porozmawiajmy po angielsku
Jest to innowacja programowa, organizacyjna oraz metodyczna, przeznaczona do użytku dla Szkoły Podstawowej w Głobinie na dwa lata szkolne.
Adresatami są dzieci klasy 2a, a w następnym roku szkolnym 3a. Założeniem projektu jest przyswojenie języka angielskiego w najwcześniejszym okresie i w sposób zbliżony do tego, w jaki poznajemy język ojczysty.
Cele główne innowacji to zbudowanie bezpośredniej drogi do świata języka angielskiego, tworząc związek między doświadczeniem a językiem, słowem i ideą, zasadą i wydajnością myślenia i wypowiedzi, a także nauczyć uczniów komunikowania się w języku angielskim.
„Zdrowo- praktycznie- ekologicznie”

Jednym z podstawowych praw każdego człowieka jest cieszenie się najwyższym standardem zdrowia. Niewątpliwy jest związek zdrowia ze stylem życia człowieka i ze środowiskiem. Zmiany klimatu pokazują, że nie możemy dłużej zwlekać z wdrożeniem w życie ekologicznych zachowań, które wpłyną na poprawę stanu naszego zdrowia i środowiska.
Stąd pomysł wdrożenia innowacji „ Zdrowo- praktycznie- ekologicznie”
Adresatami innowacji są uczniowie kl. 3b Szkoły Podstawowej w Głobinie w roku szkolnym 2021/22, zaś jej realizatorem- Mariola Rekowska. Cele innowacji to m.in.: podniesienie świadomości zdrowotnej i ekologicznej, kształtowanie postaw proekologicznych oraz odpowiedzialności za zdrowie swoje i innych.
Uczniowie na zajęciach samodzielnie dochodzą do wiedzy, poprzez metody ekspresyjne, problemowe, sytuacyjne, „burze mózgów”. Wykorzystują gry dydaktyczne, prowadzą eksperymenty.
Przyszłość naszej planety i nasze zdrowie zależy od codziennych działań każdego z nas!
INNOWACJA PEDAGOGICZNA W KLASIE 3A "CZYTAM Z KLASĄ – lekturki spod chmurki”

To ogólnopolski projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III. Innowacja realizowana w roku szkolnym 2020/2021 przez p. Stellę Zellmę-Kisielowską w klasie 3 a. Formuła projektu polega na wzmacnianiu więzi ze środowiskiem przyrodniczym, rozwijaniu poczucia troski i odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie. Poprzez czytanie lektur uczniowie zostaną wprowadzeni w problematykę dotyczącą zmian klimatycznych, postaw ekologicznych oraz szeroko pojętej ochrony środowiska. Głównym celem innowacji jest rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej i rozwijanie aktywności czytelniczej.
Projekt zakłada realizację trzech modułów, w ramach których uczniowie zapoznają się z wybraną lekturą oraz realizują działania zaplanowane w projekcie. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w ramach zajęć kreatywnych.
„Ahoj przygodo - edukacja morska”

Innowacja pedagogiczna realizowana w klasie 3 b przez p. Renatę Zajdel w roku szkolnym 2020/2021. Założeniem projektu jest przyswajanie wiadomości i umiejętności w zakresie edukacji morskiej, ale również kształtowanie ucznia jako człowieka otwartego na różne dziedziny wiedzy, pozwalające nabyć nowe umiejętności i kształtujące jego charakter. Edukacja morska to składowa wielu zadań edukacyjnych. Dzięki jej realizacji można pokazać, a tym samym zachęcić uczniów do alternatywnych metod spędzania czasu na świeżym powietrzu. Uczy pracy zespołowej, zaufania, odpowiedzialności za siebie i drugiego człowieka, tolerancji oraz szacunku do ludzi i wody, jako jednego z żywiołów.
Realizacja zaplanowanych zadań odbywać się będzie również poprzez działania praktyczne: udział w warsztatach żeglarskich, konferencji naukowo-żeglarskiej, prelekcjach, śpiewaniu szant, udział w konkursach plastycznych i literackich.
„Kolorowa muzyka - czyli uderz w rurkę”

Innowacja pedagogiczna realizowana w latach 2020 – 2023. Pomysłodawcą i realizatorem tego przedsięwzięcia jest p. Teresa Jaworska- Rudy - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Podczas zajęć dodatkowych uczniowie wykorzystują Bum Bum Rurki. Są to zakupione przez rodziców instrumenty muzyczne. Bum Bum Rurki to kolorowe, lekkie tuby, które po uderzeniu o siebie lub w dowolną inną powierzchnię wydają różne dźwięki. Poszczególne Bum Bum Rurki mają odmienne kolory odpowiadające konkretnym dźwiękom. Łączą w sobie walory rozrywkowe i edukacyjne. Dają nieograniczone możliwości zabawy, jak i edukacji muzycznej. Głównym celem projektu jest integracja zespołu klasowego, nauka podstawowych elementów muzyki, takich jak rytm, melodia i harmonia, stymulowanie wszechstronnego rozwoju wrażliwości estetycznej i działalności artystycznej oraz wspieranie aktywności dziecka. Jest to również doskonały wstęp do nauki gry na innych instrumentach muzycznych. Kolejnym ciekawym aspektem innowacji jest fakt, iż uczniowie grają w komputerową grę dydaktyczną „Przybij rurkę”- czyli komputerowy dyrygent. Podjęte działania oprócz rozbudzania zainteresowań muzycznych dzieci, rozwijania kreatywności i wrażliwości, uatrakcyjniają również pracę wychowawczo – dydaktyczną nauczyciela.
Robotyka

„Robocik” – innowacyjny program kształcenia uczniów poprzez zastosowanie zestawów Lego Mindstorms EV3. Projekt skierowany jest do uczniów klas VI – VIII, realizowany od 2019 roku przez p. Daniela Podkowicza – nauczyciela informatyki i matematyki. Działania polegają na wsparciu kształcenia tradycyjnego, kształceniem multimedialnym poprzez naukę programowania oraz propagowaniu idei nauki poprzez działanie. Uczniowie korzystając z zestawów Lego, zostają wprowadzeni w świat nauki i nowoczesnych technologii. Programowanie, jako nowoczesny środek dydaktyczny, wprowadza zmiany w organizacji pracy grupy, uatrakcyjnia proces nauczania w szkole. Poza tym, taka forma pracy jest bardzo atrakcyjna dla uczniów, co znacznie wpływa na ich pełne zaangażowanie w realizowane działania. Założeniem innowacji jest zdobycie przez uczniów wiadomości i umiejętności związanych z budową i programowaniem robotów oraz rozwój umiejętności komunikacyjnych, szczególnie w zakresie języka technicznego i słownictwa informatycznego. Program jest realizowany na zajęciach robotyki. Uczniowie pracują w dwuosobowych zespołach, doskonaląc tym samym swoje umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej.