„Kolorowa muzyka- czyli uderz w rurkę”

Uczniowie klasy 2a uczestniczyli w zajęciach innowacji pedagogicznej „Kolorowa muzyka- czyli uderz w rurkę”. Zajęcia odbywały się raz w tygodniu i uczestniczyło w nich 12 dzieci. Zajęcia opierały się przede wszystkim na aktywności uczniów, którzy poprzez zabawę poznawali elementy muzyki.

Zobacz film z zajęć


English Club

Zajęcia koła języka angielskiego English Club mają na celu wzbogacanie wiedzy uczniów na temat geografii, historii i kultury krajów anglojęzycznych oraz poszerzanie angielskiego słownictwa. Omawiamy prezentacje pełne ciekawostek o krajach Zjednoczonego Królestwa, oglądamy krótkie filmiki po angielsku, wypełniamy całe mnóstwo ciekawych kart pracy, tworzymy mini książeczki opowiadające o tradycjach związanych ze świętami obchodzonymi w Wielkiej Brytanii i w Stanach Zjednoczonych. Czytaliśmy po angielsku szkocką legendę o Kelpie, fascynującej postaci wywodzącej się z folkloru celtyckiego. Pisaliśmy list gończy zawierający rysopis Guya Fawkesa, intrygującej postaci, która zapisała się na kartach angielskiej historii. Używamy różnych aplikacji, aby rozwijać słownictwo zarówno w szkole, jak i w domu. Z okazji Halloween zorganizowaliśmy sobie małe przyjęcie, na którym nie zabrakło tradycyjnych konkursów oraz strasznie smacznych przekąsek i napojów. Na zajęcia English Club przychodzą uczniowie, dla których język angielski stał się zdecydowanie czymś więcej, niż tylko szkolnym przedmiotem.


Innowacja pedagogiczna „Uczymy się współpracy i odpowiedzialności”

W klasie 3a realizowana jest innowacja pedagogiczna pt. ,,Uczymy się współpracy i odpowiedzialności”. Uczniowie uczą się współpracy w grupie, czerpiąc jednocześnie radość ze współdziałania z innymi. Podczas wspólnych działań starają się odpowiedzialnie wywiązywać z powierzonych zadań, co z kolei pozwala im odczuwać dumę z faktu dobrze wykonanego zadania, a tym samym bycia odpowiedzialnymi. Działania te obejmują wiele zadań do wykonania - między innymi wspólnie przygotowywali przyjęcie urodzinowe, mając do dyspozycji materiały dostępne tylko w sali lekcyjnej, wspólnie tworzyli projekty, organizowali podchody rodzinne, układali gry, bajki, opowiadania o odpowiedzialności, razem przygotowali wigilię klasową. Zwieńczeniem I semestru było przygotowanie szkolnych jasełek wspólnie z klasą 3b.


Innowacja - zajęcia robotyki

Zakończyliśmy właśnie zajęcia robotyki z kolejną grupą. Pracowaliśmy w oparciu o roboty Lego Mindstorms EV3. Po zapoznaniu z podstawowymi możliwościami zestawu uczniowie z chęcią budowali wymyślone przez siebie roboty i wprawiali je w ruch. Były wyścigi, bitwy i inne zawody. Mnóstwo satysfakcji i niecodziennej zabawy. Po feriach startujemy z nową grupą.


„Zdrowo-praktycznie-ekologicznie”

Uczniowie klasy III b brali udział w zajęciach innowacyjnych „Zdrowo-praktycznie-ekologicznie”. W czasie tych spotkań rozmawiano o wpływie człowieka na środowisko przyrodnicze, segregacji śmieci, formach ochrony przyrody, oszczędzaniu energii elektrycznej i wody oraz zagrożeniach gatunków chronionych. Uczniowie pogłębili wiedzę nt. prawidłowego odżywiania się i zdrowego tryby życia. Dowiedzieli się, jak żyć w zgodzie z naturą. Brali udział w akcji sprzątania świata, korzystali z literatury, multimediów. Rozwiązywali testy, krzyżówki, powstały prace plastyczne, lapbooki pod hasłem „Zdrowy tryb życia”.


Zajęcia języka mniejszości narodowej

Na zajęciach z języka mniejszości narodowej uczniowie samodzielnie odkrywają, dlaczego właściwie warto się uczyć. W pierwszym semestrze wprowadzone zostały elementy

z życia codziennego, które nie tylko otwierają uczniów na świat, ale i wspierają fundamenty kształtującej się wciąż tożsamości narodowej. Uczniowie poznali niemieckie tradycje i obyczaje związane z Bożym Narodzeniem i Adwentem, odwiedzili wirtualny jarmark bożonarodzeniowy, nauczyli się, skąd wywodzi się największe niemieckie święto ludowe, czyli Oktoberfest, a nawet wspólnie świętowali i uczyli się tradycyjnego bawarskiego tańca. Uczniowie kształtowali i rozwijali swoje kompetencje językowe poprzez naukę słownictwa z działów, jak również nauczyli się opowiadać o sobie i swoich najbliższych, opisywać swoje zwierzątko i liczyć po niemiecku. To wszystko osiągnęli poprzez udział w zabawach językowych, grach logicznych, wspólne śpiewanie piosenek oraz wykonywanie prezentacji multimedialnych. Nie zabrakło też tańców i zabaw na świeżym powietrzu.

Na zajęciach panuje swobodna atmosfera, zakładająca maksymalną eliminację stresu, a dostosowane do potrzeb uczniów metody sprawiają, że uczniowie bez problemu rozumieją proste komunikaty ustne, często powtarzane zwroty, stale poszerzają zasób słownictwa oraz odważnie próbują budować własne pierwsze wypowiedzi, pokonując bariery językowe i strach przed popełnieniem błędu.


Aparat w dłoń! - Kółko fotograficzne.

Migawka, przesłona i soczewka. Czas naświetlania, ekspozycja, balans bieli i głębia ostrości. Pojęcia te już nie stanowią tajemnic przed młodymi adeptami fotografii. Wiedzą, jak kadrować, by morze nie wylewało się z kadru. Potrafią szukać światła, nawet w cieniu. Złoty podział chętnie znajdą, choć bogaczami nie zostaną. Mocne punkty wyłapują, świetnie się bawią, gdy kadrują. Nowe funkcje w aparacie poznają, aby ciekawymi zdjęciami zachwycać. Tu nałożą filtr niebieski, tam czerwony, krople wody w słońcu uchwycą. Bawią się formą, barwą i cieniami. W programie graficznym suwakami manewrują. W końcu gify tworzą i nad reklamą szkoły pracują.


Grupka odważnych podróżników wyruszyła w przeszłość! Czyli zapiski kółka historycznego.

Oto grupka pasjonatów, ciekawskich podróżników, fascynatów zdarzeń minionych stworzyła własny wehikuł czasu. I tak co tydzień cofa się daleko, do początków ludzkości, Ötziego zakutego w lodzie, piramid i klątwy Tutenchamona poprzez średniowieczne koty w worku, czarownice na stosie i odkrywanie Ameryki, aby wraz z Kolumbem przebyć ocean pełny niebezpieczeństw. A stąd pierwszym samolotem wrócić do Europy, gdzie kipiał bałkański kocioł, a pierwsze czołgi z wolna mknęły po zgliszczach I i II wojny światowej. Ci podróżnicy w czasie rozwiązują zagadki, toczą bitwy, planują i realizują strategie. Może uda im się zmienić bieg historii? A może znajdą odpowiedź na nurtujące świat pytania?

Czasami też tworzą Ligę Sprawiedliwych. Zagłębiają się wtedy w meandry prawa, wcielają w komornika i sędziego. Ferują wyroki, bronią niewinnych i skazują bandytów. Interpretują prawo, przeprowadzają wywiady i skutecznie konkurują z innymi szkołami. A to wszystko pod bacznym okiem Ministerstwa Sprawiedliwości.


Koło szachowe dla klasy czwartej

W pierwszym półroczu uczestnicy koła zgłębili wiedzę na temat wszystkich figur szachowych, poznali sposoby wykonania roszady, matowania czy kończenia gry patem czy remisem. Gra z różnymi osobami uczy też szacunku względem siebie i sprzyja integracji grupy.


Koło Tańca Regionalnego

W naszej szkole od wielu już lat działa Koło Tańca Regionalnego. Na zajęcia koła uczęszczają dzieci z klas 1 - 3. Uczą się tańców regionalnych - kaszubskich, pomorskich i polskich tańców ludowych. Uczniowie reprezentują szkołę na zewnątrz, biorąc udział w różnych występach i konkursach. Z każdym rokiem szkolnym zajęcia koła cieszą się coraz większym zainteresowaniem; w tym roku szkolnym na zajęcia uczęszcza aż 28 uczniów i wciąż są chętni.


Koło wokalne klas starszych

Na zajęciach koła wokalnego uczniowie klas starszych wykonują szereg ćwiczeń oddechowych, rytmiczno-melodycznych oraz emisyjnych tj. intonacyjnych i dykcyjnych, co pozwala doskonalić głos i technikę śpiewania.

Członkowie koła wokalnego mają możliwość wykazania się podczas uroczystości szkolnych i państwowych, m.in. podczas apelu z okazji 103 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości uczniowie wykonali utwory patriotyczne.

https://liblink.pl/spkPKjKWf5


Koło komputerowe

Zajęcia koła komputerowego dla uczniów klas 2-3 odbywały się po 1 godzinie tygodniowo. W ramach zajęć dzieci poznały środowisko pracy w programie Word, Power Point, Paint, Scratch, aplikacji Padlet. Uczniowie nauczyli się efektywnie wyszukiwać informacje w Internecie, kodowały, poznawały podstawy programowania. Wykonały plakaty, szablony dyplomów oraz zaproszenia. Podczas zajęć uczniowie wykazywali się dużą aktywnością, kreatywnością i zaangażowaniem z uwzględnieniem zasad bezpiecznego korzystania z Internetu.


Koło teatralne dla uczniów klas IV – VIII

Na zajęcia koła teatralnego w pierwszym semestrze uczęszczali uczniowie klasy czwartej i ósmej, jednakże duża rozpiętość wieku uczestników nie przeszkadzała nikomu.

Zajęcia były nie tylko nauką ról, ale również okazją do wspaniałej zabawy, dającej wiele satysfakcji. Dzięki spotkaniom uczniowie pożytecznie spędzali swój wolny czas, ucząc się i bawiąc.

Zabawa w teatr wpływała na integrację grupy, stwarzała dobrą atmosferę, a przede wszystkim wpływała na postawy moralne, kształtując osobowość. Zajęcia oddziaływały na rozładowanie nagromadzonych emocji, a przede wszystkim eliminację nieśmiałości i lęku występujących podczas gry aktorskiej i spotkania z publicznością.

Uczniowie doskonalili również umiejętności recytatorskie i interpretację tekstów literackich.

Z okazji Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania członkowie koła teatralnego czytali swoim kolegom fragmenty powieści patrona szkoły, Henryka Sienkiewicza. Usłyszeliśmy fragmenty arcydzieł: „W pustyni w i puszczy”, „Ogniem i mieczem”, „Krzyżacy”, „Potop”, „Pan Wołodyjowski” i „Quo vadis”.

Sytuacja epidemiczna nie pozwoliła zaprezentować się przed publicznością. Dlatego jasełka pt. „Mały Książę poszukuje przyjaciela” w wykonaniu członków koła teatralnego i koła wokalnego zostały nagrane.

Link do nagrania: https://liblink.pl/OUqMtD5B2H


Projekt „Little actors”

Uczniowie klasy 2b biorą udział w międzynarodowym projekcie pt." Little actors". Projekt ten ma na celu rozwój kompetencji ekspresji teatralnej.

Podczas zajęć uczniowie mają do wykonania różne zadania, będą poznawać najsłynniejsze bajki świata, a na koniec projektu, po wybraniu jednej bajki, przygotują przedstawienie w języku angielskim i wystąpią przed publicznością. W projekcie tym jest też wiele innych ciekawych zajęć na temat teatru - warsztaty teatralne, wyjazdy do teatru, udział online w przedstawieniu oraz rozmowa z aktorami teatru z Wielkiej Brytanii, scenki odgrywane w klasie, ćwiczenia i zabawy dotyczące poznanych bajek.

Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie mogą nauczyć się twórczo wyrażać swoje myśli, uczucia i postawy za pomocą teatralnych narzędzi. Mogą nauczyć się poznawać otaczający świat i innych ludzi, ich zachowania oraz różnice poprzez teatralną ekspresję. A przede wszystkim dążyć do zdobycia większej pewności, oceniać siebie pozytywnie i nie bać się sceny oraz mówienia po angielsku.


Sensoplastyka

W tym roku szkolnym w ramach zajęć dodatkowych odbywały się zajęcia z elementami sensoplastyki. Uczestniczyli w nich uczniowie z klas 1-3. W trakcie zajęć dzieci zanurzały się w kolorowej cieczy nienewtonowskiej, a także malowały mlekiem i olejem niespotykane obrazy. Robiły też eksperymenty z sodą i barwnikami oraz tworzyły puchnące czy iskrzące obrazki. Na zajęciach dzieci również miały możliwość poznać, jak i dlaczego następuje proces przemian substancji. Uczestnicy tych zajęć sporządzali także pachnące, kolorowe masy z mąki, kaszy, pianki, oleju i budyniu, które stanowiły bazę wyjściową do wielu działań. Tworzyli własne gniotki, masy plastyczne i slimy. Pobudzane były wszystkie zmysły poprzez „zabawy” na ścieżce sensorycznej z różnymi ziarnami, kaszami i teksturami. Uczniowie malowali różnymi częściami ciała wielkopłaszczyznowe obrazy własnoręcznie wytworzonymi farbami. Wszystkie zajęcia odbywały się na podłodze lub na złączonych ławkach, bez dodatkowej odzieży ochronnej, co sprzyjało swobodnej i twórczej ekspresji przy jednoczesnym wspieraniu współpracy i umiejętności pracy w grupie. Manipulowanie w masach o różnorodnych konsystencjach, barwach i zapachach oraz smakach doskonale wpływało na stymulowanie wszystkich zmysłów uczestników zajęć. Ten rodzaj spontanicznej ekspresji, o wyraźnym charakterze zabawy, niewzbudzający lęku, prowadził do przełamania schematycznego myślenia, wzmógł spontaniczność, swobodniejsze wyrażanie uczuć, a przy tym zmuszał do dokonywania wyborów, pobudzał do swobodnego kojarzenia, co rozwijało wyobraźnię, odblokowywało różnego rodzaju zahamowania, a także pozwoliło na nawiązanie bliższego kontaktu pomiędzy uczniami, jak i prowadzącym zajęcia.


Zajęcia Szkolnego Koła Sportowego

W każdy czwartek na terenie naszej szkoły odbywają się zajęcia Szkolnego Koła Sportowego, przeznaczone dla wszystkich chętnych uczniów z klas V - VIII. Młodzież poznaje zasady oraz rozwija swoje umiejętności w grach zespołowych oraz rekreacyjnych. Bez wątpienia dla uczniów, uczestniczących w zajęciach w pierwszym semestrze, niestraszna była pandemia, remont oraz warunki atmosferyczne BRAWO WY!


Szachy w 2a

Szachy w klasie 2a to zajęcia obowiązkowe dla całej klasy. Uczniowie w sposób prosty i zwięzły poznali podstawowe zasady gry szachowej. Podczas rozgrywek ćwiczyli logiczne myślenie i pamięć. Kształtowali również pozytywne cechy osobowości właściwie reagując na sukcesy i porażki.


Szachy 2b

Od tego roku szkolnego uczniowie klas drugich uczestniczą w Ogólnopolskim Projekcie Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole”. Celem tego projektu jest zwiększenie umiejętności matematycznych uczniów. Szczególnie w zakresie logiki, orientacji przestrzennej, myślenia analitycznego, rozwiązywania problemów oraz kształtowanie ważnych cech osobowości, jak odpowiedzialność, koncentracja i intuicja.

Nauka gry w szachy została wprowadzona jako zajęcia obowiązkowe w edukacji wczesnoszkolnej w klasie drugiej. Przeprowadzone na świecie badania pokazały pozytywny wpływ gry w szachy nie tylko na rozwój intelektualny dzieci i młodzieży, ale także społeczny, psychiczny i ogólny. Korzyści płynące z gry w szachy doceniła również Unia Europejska.

W ciągu pierwszego semestru nauki uczniowie klasy 2b poznali nazwy bierek szachowych i ich właściwości, pojęcia szachowe, podstawowe zasady oraz taktykę gry. Zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniem uczniów, dzieci wykazują zaangażowanie w zdobywanie nowych wiadomości i umiejętności, są aktywne i chętne do podejmowania różnych działań.


Zajęcia artystyczne: teatralno- aktorskie

Wspomagały uczniów w ich całościowym rozwoju (intelektualnym, estetycznym, emocjonalnym, uczuciowym i manualnym) poprzez działalność twórczą. Formułą zajęć była aktywność twórcza, wspólne rozmowy, dyskusje, próby oceny pracy, refleksja na temat własnych możliwości, postrzegania siebie i innych. Uczniowie wykonywali na zajęciach elementy strojów, rekwizyty i dekoracje, prezentowali scenki dramowe, recytowali wiersze, etiudy pantomimiczne, śpiewali piosenki, tańczyli. Efektem pracy było przedstawienie jasełek szkolnych i inscenizacja bajki „Królewna Śnieżka”. Najbardziej istotny w realizacji zajęć był czynnik integrujący uczniów, stymulujący do większego wysiłku i dający motywację do nowych wyzwań.


Edukacja morska

W bieżącym roku szkolnym w ramach zajęć kształtujących kreatywność w klasach 1a i 1b realizowana jest edukacja morska. Obejmuje ona wiele zadań edukacyjnych. Poszerza wiadomości i rozwija umiejętności dzieci w zakresie tematyki morskiej. Przede wszystkim kształtuje ucznia jako człowieka otwartego na nowe dziedziny wiedzy, pozwala nabyć nowe umiejętności, a także kształtuje jego charakter. Uczy pracy zespołowej, przyjaźni, zaufania, odpowiedzialności za siebie i drugiego człowieka, odwagi, tolerancji i szacunku do ludzi i wody jako jednego z żywiołów.

Dzieci z klasy 1a i1b:


Zajęcia kształtujące kreatywność

W tym roku szkolnym uczniowie klasy 2b w ramach zajęć rozwijających kreatywność realizowali projekt "W zdrowym ciele zdrowy duch". Na pierwszych zajęciach uczniowie dowiedzieli się, co kryje się pod pojęciem "zdrowie" oraz poznali i stworzyli piramidę żywienia. Na kolejnych zajęciach szczegółowo omawiane były kolejne piętra piramidy, a uczniowie wykonywali prace plastyczne z wykorzystaniem produktów z danego piętra. Jako podsumowanie omawianego piętra piramidy uczniowie przyrządzali zdrowe i smaczne przekąski z produktów z danego piętra. W ramach tych zajęć uczniowie będą również uczyć się odczytywać składy ich ulubionych przekąsek, sprawdzać i porównywać, ile cukru się w nich ukryło, tworzyć plakaty promujące zdrowy styl życia oraz własne książki kucharskie ze zdrowymi przepisami. W ramach tych zajęć czekają nas jeszcze spotkania z dietetykiem czy panią stomatolog, wycieczka do sadu oraz zabawy zachęcające do aktywności fizycznej.


Zajęcia kreatywne w klasie 2a

Odbywały się raz w tygodniu. Miały na celu podniesienie poziomu samooceny uczniów oraz pobudzenie do działania poprzez kreatywne myślenie. Prace, które wykonywali przyczyniły się do wzmocnienie koncentracji uwagi oraz ćwiczyły wyobraźnię i fantazję.


Koło biologiczno-chemiczne

Artykuł o działalności koła

Szkolne Koło Caritas

Prezentacja opisująca działalność koła

Świetlica szkolna

Zadaniem świetlicy jest nie tylko organizowanie uczniom czasu wolnego, relaksu i wypoczynku przed zajęciami lekcyjnymi i po ich zakończeniu. Do jej zadań należy organizowanie pomocy w nauce, tworzenie warunków do odrabiania zadań domowych, nauki własnej, ujawnienie i rozwijanie zainteresowań oraz uzdolnień wychowanków, tworzenie warunków kształtujących nawyki kultury życia codziennego, rozwijanie samodzielności i aktywności.

Podczas gier i zabaw dzieci mimowolnie podporządkowują się zasadom, uczą się więzi z grupą, współzawodnictwa i zdrowej rywalizacji. Konkursy i zagadki zawierają pewne elementy zabawowe i stanowią ulubione formy zajęć. Ponadto zmuszają do samodzielności, kształcą odwagę i wiarę we własne siły, ćwiczą pamięć i umiejętność koncentracji uwagi.

Dzieci biorą chętnie udział także w zabawach ruchowych. Zabawy ruchowe pozwalają dzieciom wyzwolić potrzebę ruchu. Dzieci po całym dniu nauki mają możliwość rozładowania swoich emocji i napięć.

Świetliczaki chętnie uczestniczą w zajęciach plastycznych. Wartość płynąca z tej formy zajęć to wyrabianie zręczności palców, kształtowanie wyobraźni i umiejętności kompozycyjnych.

Zajęcia z zakresu kodowania kształtują umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań oraz stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat.

Oglądanie bajek i filmów ma na celu nie tylko dostarczanie rozrywki, jest też źródłem informacji. Przez słowo, dźwięk i obraz kształtują się poglądy dzieci, wyobraźnia i uczucia.

Wychowankowie chętnie biorą udział w zajęciach projektowych. Dzięki realizowanemu projektowi Savoir vivre w świetlicy, uczniowie poznali standardy dobrego wychowania, zdobyli wiedzę i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach społecznych zgodnie z przyjętymi normami i zasadami kultury.



Ogłoszenie...
Zapraszamy osoby indywidualne, kluby sportowe oraz firmy do wynajmu pomieszczeń:

  • sali gimnastycznej na cele rekreacyjno-sportowe,
  • pomieszczeń dydaktycznych na cele szkoleniowe,
  • kuchni i stołówki - organizacja uroczystości komunijnych i innych.

informacje szczegółowe: (59) 847 10 50


Biuletyn Informacji Publicznej